לימודי

אבחון דידקטי

לכל מגוון ההפרעות הלימודיות בקריאה, כתיבה, חשבון והבנת הנקרא, יופנה התלמיד לאבחון מקצועי ומדויק ע"י מאבחנת דידקטית מוסמכת, הקובעת את מקור הקושי, התחומים החזקים / חלשים אצל הילד וממליצה על תוכנית / שיטה המתאימה לילד על סמך הנתונים.

הוראה מתקנת
לאחר ממצאי האבחון באם יש צורך נכנסים להוראה מתקנת.
הוראה מתקנת

טיפול בבעיות קריאה והבנת הנקרא, חוסר דיוק וריסון בקריאה, שבושים וטעויות, קריאה איטית מדי, חוסר אינטונציה ושטף, אי שימת לב לסימני פיסוק וכן סיוע בהתקשות בפתרון בעיות חשבוניות

קריאה וכתיבה
בעיות קריאה רבות מתגלות כשהילד אמור לעבור משלב הקריאה ההברתית-איטית לקריאה מהירה ורצופה: • חוסר דיוק ורסון בקריאה. • שבושים וטעויות שונות המעידות על תנועות או אותיות שעדיין אינן מבוססות. • קריאה איטית מדי. • חוסר אינטונציה ושטף. • אי שימת לב לסימני פיסוק ועוד. בעיות קריאה מתבטאות גם בכתיבה. המורה יתקל בכתיבה לא רהוטה: • אותיות חסרות ואותיות מיותרות. • החלפת אותיות באותיות אחרות. • שגיאות כתיב רבות (קיצוניות ביחס לגיל). • אי נתינת רווחים בין המילים ועוד.
הבנת הנקרא
קריאה משובשת תגרור בעקבותיה בד"כ גם קושי בהבנת הנקרא. מובן שאם ילד קורא את המילה סִפֵּר - סָפַר הוא יתקשה להבין את משמעות המשפט. לעומת זאת, ישנם ילדים שקריאתם רהוטה וללא כל דופי, המתקשים להבין את אשר הם קוראים. ואינם מפיקים מידע ומשמעות מקטע כתוב. קטע כתוב יכול להיות ספור, ידיעה מעיתון, מרשם ואף קטעים מחומר הלמודים בכל המקצועות, כולל מקצועות קודש. בהוראת תחום הבנת הנקרא יכוון המטפל את הילד שהקריאה, מטרתה למסור מידע ואינפורמציה ויאמן אותו בפעילויות ומיומנויות שונות המיושמים על קטע כתוב: אתור פרטים מדויקים בתוך הקטע, ענית תשובות, מיומנויות השוואה ונגוד, הסקת מסקנות ועוד.
חשבון
במקצוע החשבון פעמים רבות שואלים מורים את השאלה למה: למה הילד לא מצליח לפתור תרגיל? למה לא מבין בעיות? מתבלבל בתרגיל? או מחשב באופן איטי? במרכז עובדים על בסיס מקור התקלה: • האם הילד מבין את ההיבט הכמותי? • האם הילד מבין את הרצף החשבוני? • האם הילד מצליח לגשר בין המידע הכמותי ליידע הסדרתי שלו? • האם הוא מכיר את השיום הספרתי? • האם מכיר את השפה החשבונית? איך הוא מחשב? • האם הוא מגשר זאת לבעיות מילוליות? פעמים שהמורה מרגיש שהילד פותר טכנית או מבין אך לא פותר. במכון יתאימו הוראה מתקנת לפי הקושי בה נתקל הילד.
אבחון מקצועי
לכל מגוון ההפרעות הלמודיות בקריאה, כתיבה, חשבון והבנת הנקרא, יופנה התלמיד לאבחון מקצועי ומדויק ע"י מאבחנת דידקטית מוסמכת, הקובעת את מקור הקושי, התחומים החזקים / חלשים אצל הילד וממליצה על תוכנית / שיטה המתאימה לילד על סמך הנתונים.

שעות פתיחה

שעות מענה טלפוני

דילוג לתוכן